سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسیجی ارزشی(افسر جنگ نرم)
نوشته شده در تاریخ شنبه 91 اردیبهشت 9 توسط بسیجی ارزشی

 گزارش خبرنگار اعزامی فارس به بندرعباس، آئین پایانی دومین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس، ساعتی پیش با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندرعباس آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، وزیر ارشاد با حضور در بلوار خلیج فارس، کلنگ «دروازه خلیج فارس» را به زمین زد.

این دروازه یک نماد ملی است که شامل دو بادگیر به ارتفاع 11 متر را شامل می‌شود و بر اساس اعلام وزیر ارشاد سال آینده در خلیج فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

کلنگ‌زنی این دروازه با شعار شهدای خلیج فارس برگزار شد.

بر اساس این گزارش افتتاح نمایشگاه‌های خوشنویسی و عکس‌های زیرآب خلیج فارس و رونمایی از نقشه این خلیج نیلگون از دیگر برنامه‌های آئین پایانی است.

همچنین در بخش دیگری از آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی خلیج فارس 5 بازی رایانه‌ای با موضوع خلیج فارس و 4 عنوان کتاب خلیج فارس نیز رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/س




نوشته شده در تاریخ شنبه 91 اردیبهشت 9 توسط بسیجی ارزشی
آژانس اتمی ازسرگیری دور جدید مذاکرات هسته‌ای با ایران را تائید کرد

خبرگزاری فارس: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سرگیری دور جدید مذاکرات هسته‌ای با ایران در اواسط ماه مه سال جاری میلادی را تائید کرد.

خبرگزاری فارس: آژانس اتمی ازسرگیری دور جدید مذاکرات هسته‌ای با ایران را تائید کرد

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "رویترز"، آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان دیده بان هسته ای سازمان ملل امروز شنبه ازسرگیری دور جدید مذاکرات با ایران در اواسط ماه مه میلادی در وین خبر داد.

"گیل تودور" سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره اعلام کرد که نشست هسته ای با ایران در روزهای 14 و 15 ماه مه سال جاری در نمایندگی دائم ایران در وین پایتخت اتریش برگزار خواهد شد؛ تودور در ادامه گفت که هدف ادامه مذاکراتی است که اوایل سال جاری میلادی آغاز شده است.

تائیدیه آژانس درباره ازسرگیری مذاکرات هسته ای با ایران در شرایطی گزارش می شود که "علی اصغر سلطانیه" نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز شامگاه جمعه 8 اردیبهشت اعلام کرد: به منظور نشان دادن حسن نظر و عزم سیاسی در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اثبات بی اساس بودن برخی ادعاها درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، دور بعدی مذاکرات در 24 و 25 اردیبهشت ماه در نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار خواهد شد.

تیم آژانس آخرین بار در روزهای در روزهای 1 و 2 اسفند 1390 (20 و 21 فوریه 2012) به سرپرستی هرمان ناکارتس معاون مدیر کل در امور پادمان به تهران آمد، اما مذاکرات این تیم با ایران به دلیل کارشکنی‌های یوکیا آمانو ناتمام ماند.

اختلاف اصلی ایران و آژانس در آن است که ایران عقیده دارد هرگونه دسترسی به پارچین باید پس از نهایی شدن یک مدالیته جامع بین ایران و آژانس انجام شود.

دور جدید مذاکرات آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران در شرایطی گزارش می شود که تهران و گروه 1+5 شامل کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه،‌ روسیه، چین و آلمان برای برگزاری دور دوم مذاکرات هسته ای خود در تاریخ 23 ماه مه سال جاری در بغداد پایتخت عراق آماده می شوند




نوشته شده در تاریخ شنبه 91 اردیبهشت 9 توسط بسیجی ارزشی

 

 

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از یک منبع مسئول اعلام کرد که در پی تظاهرات  و اعتراضات که در برابر سازمان‌های وابسته به عربستان سعودی در مصر روی داد، این کشور سفارت خود را در قاهره تعطیل کرده است.

این خبرگزاری به نقل از این منبع آنچه تلاش ها برای یورش به این سازمان‌ها و تهدید امنیت و سلامت اتباع این کشور در مصر خوانده، اعلام کرده که سفارت خود در قاهره و کنسولگری این کشور در سوئز را تعطیل می‌کند.

این مقام مسئول شعارهای تظاهرات کنندگان مصر را خصمانه و هتک حرمت به جایگاه هیئت‌های دیپلماتیک و در تضاد با منشور و قوانین بین‌المللی قلمداد کرد.

خبرگزاری عربستان سعودی تظاهرات مردمی را عامل و انگیزه اصلی بسته شدن سفارت و کنسولگری این کشور در مصر دانست و گزارش داد که دولت عربستان سعودی تصمیم گرفت سفیر خود را برای برخی رایزنی‌ها فرا بخواند و سفارت خود در قاهره و کنسولگری‌اش را در اسکندریه و سوئز تعطیل کند.

اقدام عربستان در بستن سفارت و کنسولگری خود در مصر پس از آن صورت گرفت که هزاران نفر از مردم خشمگین مصر طی روزهای اخیر با برگزاری تظاهراتی در مقابل سفارت عربستان در قاهره و نیز در مقابل کنسولگری ریاض در شهر سوئز  آزادی"احمد الجیزاوی" را خواستار شده بودند.

 

جیزاوی که برای ادی مناسک حج عمره به عربستان رفته بود توسط مقامات امنیتی این کشور بازداشت شد.

مردم مصر معتقدند عربستان از انقلاب معکوس علیه انقلاب مردمی مصر که در 25 ژانویه مجبور به سرنگونی رژیم مبارک شد، حمایت مالی می کند.

چندین هزار نفر از مردم خشمگین مصر در سپتامبر سال 2011 میلادی با برگزاری تظاهرات جلوی سفارت عربستان اعتراض خود را به این رویه رژیم سعودی اعلام کرده بودند.

 

مردم مصر همچنین در جریان تظاهرات گسترده خود برای پیگیری اهداف انقلاب از سیاست‌های مداخله‌جویانه آل‌سعود در امور کشورشان انتقاد کرده بودند و حتی درخواست‌هایی برای اخراج سفیر سعودی مطرح شده بود.




نوشته شده در تاریخ شنبه 91 اردیبهشت 9 توسط بسیجی ارزشی

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تهدید علیه ایران هرگز موثر نبوده و نخواهد بود، در عوض همکاری ممکن است نتیجه دهد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان در نشست استانبول در  گفت‌وگو با سی ان ان گفت: تهدید هرگز موثر نبوده و نخواهد بود، در عوض همکاری ممکن است نتیجه دهد.

جلیلی در مورد ابتکار عمل‌هایی که پیش از اجلاس استانبول درباره آنها سخن گفته بود، افزود: همانطور که من سال گذشته هم اعلام کردم،  در پایان گفت‌وگوهای استانبول گفتیم، آماده هستیم که از همین الان هم این گفت‌وگوها را ادامه دهیم. همیشه بیان کرده بودیم که از  گفت‌وگو در موضوعات مختلف اما با رویکرد همکاری استقبال می‌کنیم.

وی افزود:‌ گفتیم که سی و سه سال گذشته نشان داده که زبان تهدید و راهبرد فشار در برخورد با ملت ایران نتیجه‌ای ندارد. لذا هرگاه که با  رویکرد همکاری وارد گفت‌وگوها شوند، می‌توانند نتیجه بگیرند و موفق باشند.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه این همکاری در موضوعات مختلف می‌تواند شکل بگیرد، از جمله موضع هسته‌ای، اظهار داشت: مواضع و رویکرد جمهوری اسلامی ایران یک فرصت بزرگ برای همکاری در موضوعات مربوط به هسته‌ای است. فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مخالفت با سلاح‌های هسته‌ای و حرام دانستن آنها یک ظرفیت بزرگ است، برای حرکت و برای خلع سلاح. جلیلی نگاه جمهوری اسلامی ایران که در سمینار بازنگری خلع سلاح هسته‌ای و ان پی تی مطرح شد را یک ظرفیت بسیار بزرگ برای منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای خواند.

خبرنگار سی ان ان از جلیلی درباره موضع ایران در مورد منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای اینکه این موضوع نیازمند اجازه ایران به بازرسی از تمام تاسیسات هسته‌ای‌اش است، سوال کرد که جلیلی پاسخ داد: این اطلاعات شما درست نیست. ان پی تی چنین مقرراتی را دارد که باید دسترسی نامحدود قرار دهند. ان پی تی یک موافقت نامه دارد که در آن هر کشور عضو با آن در چارچوپ پادمان همکاری می‌کند.

وی ادامه داد: ما بیشترین همکاری را در این زمینه داشتیم. ما بیش از چهار هزار نفر روز با بازرسان آژانس همکاری داشتیم که از تاسیسات هسته‌ای ما البته در چارچوب ان پی تی همکاری کردند و وظایف خود را انجام دادند. شما می‌دانید که دبیر کل آژانس بیست و پنج بار در گزارشاتی که داده اعلام کرده که ایران هیچ انحرافی از مقاصد صلح آمیز هسته‌ای نداشته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: همین موضوع را بسیاری از نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا نیز اعلام کردند. یکی از بحث‌های اساسی که مهم است که مردم آمریکا بدانند این است که نباید یک سری از تهدیدهای فرضی و دروغین جای تهدیدهای اصلی را بگیرند.

وی با بیان اینکه ما در گفت‌وگوها نشان دادیم که تهدیدات واقعی چیست و راه درست برخورد با آنها چیست، اظهار داشت: همچنین اعلام آمادگی کردیم که همکاری کنیم در جهت خلع سلاح و در جهت مقابله با اشاعه تسلیحات هسته‌ای. فکر نمی‌کنیم مردم آمریکا باید هزینه برای تهدیداتی را بدهند که موهوم و فرضی است. مجری سی ان ان از جلیلی پرسید که ایران چگونه می‌خواهد تا اعتماد با غرب و بازرسان آژانس را ایجاد کند؟ که دبیر شورای امنیت ملی ایران گفت: ما همیشه گفتیم که اعتماد سازی یک جاده دو طرفه است. ما اقدامات اعتماد ساز بسیار زیادی انجام دادیم. شما می‌دانید که جمهوری اسلامی ایران دو سال و نیم فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را تعلیق کرده بود آن هم داوطلبانه و برای همین اعتماد سازی. یکی از توافق‌های خوب این بود که ان پی تی باید پایه و مبنای هرگونه همکاری باشد.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان افزود: ما مثل همیشه اعلام کردیم که آماده هستیم تا همه تکالیفی را که در ان پی تی ذکر شده است انجام دهیم و متناسب با آن از تمام حقوقی که در ان پی تی ذکر شده برخوردار باشیم.

مجری سی ان ان از جلیلی پرسید آیا صحبت‌های شما به این معنی است که ایران آماده است بر مبنای اقدامات اعتماد سازی غنی سازی بیست درصدی را تعلیق کند؟ که وی پاسخ داد: امروز ما به توافق رسیدیم که ان پی تی باید چارچوب و پایه همکاری‌ها باشد. شما می‌دانید که غنی سازی بیست درصدی موضوعی است که برای فراهم کردن امکانات درمانی برای بیش از هشتصد هزار بیمار در ایران حیاتی است. دو سال گذشته در ژنو در گفت‌وگوها گفتیم که به سوخت بیست درصدی برای ایزوتوپ‌های پزشکی نیاز داریم، از آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای طبق تعهد آژانس برای تامین تسهیلاتی در زمنیه تهیه سوخت درخواست کردیم.

وی افزود: بیش از هشتصد هزار بیمار ایرانی به سختی به این سوخت و تولیدات این رآکتور نیاز دارند، اما آنها حاضر نبودند این سوخت را برای ایران فراهم کنند. آنها پس از این موضوع ایده تبادل سوخت هسته‌ای را مطرح کردند که این ایده را هم اجرایی نکردند. سپس دانشمندان هسته‌ای ما به صورت فعال این موضع را پیگیری کردند و به صورت موفقیت آمیز توانستند که سوخت بیست درصدی تولید کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تولید سوخت هسته‌ای بیست درصد را زیر نظر و نظارت بازرسان، تحت بازرسی و دوربین‌های سازمان انرژی هسته‌ای خواند و یادآور شد: امروزه ما در تولید این ایزوتوپ‌های پزشکی به خودکفایی رسیدیم.

جلیلی گفت: معتقدیم که اعتماد سازی برای ایرانی‌ها باید ساخته شود. چرا ما باید از این ایزوتوپها را که اینقدر برای بیماران ایرانی اهمیت دارد، محروم باشیم.

وی مذاکرات با 1+5 را سازنده و مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: طرفین توافق کردند که همچنان به مفاد ان پی تی متعهد بمانند. ایران از طرف خود می‌خواهد که حق دستیابی به برنامه هسته‌ای صلح آمیزش به رسمیت شناخته شود.




نوشته شده در تاریخ شنبه 91 اردیبهشت 9 توسط بسیجی ارزشی

در روزهای گذشته و با آغاز اردیبهشت 1391 موج تخریب‌ها علیه جبهه پایداری انقلاب شدت کم نظیری یافته است. ده‌ها سایت و روزنامه اصولگرا و اصلاح‌طلب و کارتل‌های رسانه‌ای وابسته به کانون‌های قدرت و ثروت که پس از نتایج دور اول انتخابات مجلس، ماهیت سیاسی‌شان با علامت سوالی بزرگ مواجه شده در سکوت خواب آلود ناظران قانونی که پیش از این رسانه‌های نزدیک به جبهه پایداری را به بهانه نقد یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس نهم توقیف کرده بودند، با کوشش مضاعف به فحاشی و تخریب این جبهه و اعضایش می‌پردازند. در این میان اما حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان ، رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی و عضو هیات موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی که در دور اول انتخابات جز 10 اول منتخبین مردم تهران قرار داشت، هدف اول دشمنی‌ها و تخریب‌های این روزهای برخی مدعیان اصولگرایی قرار گرفته است.


ادامه مطلب...