سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسیجی ارزشی(افسر جنگ نرم)
نوشته شده در تاریخ شنبه 91 اردیبهشت 9 توسط بسیجی ارزشی

در روزهای گذشته و با آغاز اردیبهشت 1391 موج تخریب‌ها علیه جبهه پایداری انقلاب شدت کم نظیری یافته است. ده‌ها سایت و روزنامه اصولگرا و اصلاح‌طلب و کارتل‌های رسانه‌ای وابسته به کانون‌های قدرت و ثروت که پس از نتایج دور اول انتخابات مجلس، ماهیت سیاسی‌شان با علامت سوالی بزرگ مواجه شده در سکوت خواب آلود ناظران قانونی که پیش از این رسانه‌های نزدیک به جبهه پایداری را به بهانه نقد یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس نهم توقیف کرده بودند، با کوشش مضاعف به فحاشی و تخریب این جبهه و اعضایش می‌پردازند. در این میان اما حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان ، رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی و عضو هیات موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی که در دور اول انتخابات جز 10 اول منتخبین مردم تهران قرار داشت، هدف اول دشمنی‌ها و تخریب‌های این روزهای برخی مدعیان اصولگرایی قرار گرفته است.



روح الله حسینیان که از شاگردان مکتب مدرسه حقانی بوده و زیر نظر آیت الله شهید بهشتی، آیت الله شهید قدوسی، آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جنتی تحصیل کرده ، از سنین نوجوانی به مبارزات اسلامی روحانیت پیوست و دو بار پیش از پیروزی انقلاب دستگیر و شکنجه شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی و باهدایت آیت الله شهید بهشتی حسینان وارد دستگاه قضایی شد و مسئولیت های مهمی مانند دادستانی و ریاست دادگستری استان سیستان و بلوچستان و دادستانی دادگاه ویژه روحانیت را عهده دار شد. حضور او به عنوان ضابط قضایی در وزارت اطلاعات و دادستانی دادگاه ویزه روحانیت سبب، درگیری‌های شدید حسینیان با باند مهدی هاشمی و چپ‌های تندرو اطلاعاتی شد. اولین برخورد جدی با تشکیلات آقای منتظری را روح الله حسینیان انجام داد و آقای منتظری در اقدامی جالب حکم به محارب بودن دادستان دادگاه ویژه روحانیت داد!حسینیان که خود برادر شهید و جانباز انقلاب اسلامی نیز هست در اواسط دهه 70 به ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی منصوب شد و در این جایگاه مرکز اسناد را تبدیل به بزرگترین و مهمترین مرکز اسنادی کشور کرد. بانک تاریخ شفاهی بی نظیر، انتشارات پویا و گسترده و گنجینه اسناد کم نظیر تنها بخشی از مدیریت معتدل روح الله حسینیان در مرکز اسناد بود که توانست ده‌ها نفر از مخالفین سیاسی مانند موسوی خویینی‌ها، مهدی کروبی، بهزاد نبوی و … و شخصیت های برجسته مانند آیت الله مهدوی کنی، آیت الله محمد یزدی، مرحوم آیت الله عمید زنجانی را به انجام گفتگوهای تفصیلی راضی کند.2- اما ماجرای حمله و فحاشی به روح الله حسینیان گرچه از سوی آقای منتظری آغاز شد اما در دوره حاکمیت روزنامه‌های دوم خردادی پس از افشاگری‌های حسینیان علیه جریان برانداز و فتنه قتل های زنجیره ای که می‌رفت دامن کل نظام را بگیرد، رنگ و بوی غلیظ تری به خود گرفت و موجی عظیم از فحاشی و تخریب علیه رئیس انقلابی مرکز اسناد انقلاب اسلامی را به دنبال داشت که شاید تاکنون تنها برای چند شخصیت خاص مانند آیت الله مصباح یزدی نمونه داشته باشد. روزی نبود که 17-18 روزنامه زنجیره‌ای تیتر یک، یادداشت و اخبار تحریف شده و مغلوطی علیه حسینیان نداشته باشد.
اما روح الله حسینیان نیز فردی نبود که کوتاه بیاید، او برای یکی از سران روزنامه‌های زنجیره‌ای کارت تبریکی به مناسبت ازدواج خواهرش و مسعود رجوی سرکرده منافقین ارسال کرد و هر مراسم سخنرانی حسینیان پتکی بود که بر فرق جریان تجدید نظر طلب و شاخه اطلاعاتی‌اش که در روزنامه صبح امروز و خرداد لانه کرده بود، فرود می آمد.
متن یکی از سخنرانی های روح الله حسینیان در تابستان غم آلود 1378 و پس از فتنه کوی دانشگاه را می‌توانید اینجا بخوانید.
شاید اگر پایداری و پایمردی روح الله حسینیان و امثال او در فتنه های دوران دوم خرداد نبود، بسیاری از سیاسی کاران جناح راست که بعدا با عنوان اصولگرا احیا شدند، یا به امواج اصلاحات می‌پیوستند و یا آرزو به دل حضور دوباره در مناصب کلیدی می‌شدند.
و حال آنکه در میانه تخریب‌ها و ناسزاهای امروز برخی مدعیان تحولخواهی در اصولگرایی علیه روح الله حسینیان، میدان‌داری حسینیان در وارد کردن ضربات کاری به جریان اصلاح طلب و تجدید نظر طلب دوم خردادی نادیده گرفته می‌شود و تنها به این بسنده می‌شود که که حسینیان در سال 76 پیروزی خاتمی را به او تبریک گفته است!
بماند که در فهرست انتخاباتی این مدعیان یکی از مهمترین مسئولین وقت ستاد انتخاباتی محمد خاتمی که بعد وزیر کابینه او نیز شد، حضور دارد و در دوره وزات همین شخص بود که یکی از بزرگترین برکناری های سیاسی نیروهای اصولگرا در وزارتخانه تحت امر او واقع شد و بعد از چند سال این شخص محترم اظهار داشت که در وزارتخانه اش شخصی بی اختیار بوده است!یکی دیگر از ایرادات به حسینیان دعوت از هاشمی رفسنجانی به مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فروردین 1383 و تمجید از سوابق او بوده است. شاید سن فعالیت سیاسی نویسندگان این نوع مطالب به یک دو سال بیشتر قد ندهد و ندانند که مثلا اعضای تحریریه روزنامه کیهان به مدیرت جانباز عزیز قدرت الله رحمانی و اشخاصی مانند عباس سلیمی نمین در همان موقع رفت و آمد‌های مرتب و مفصلی در دفتر هاشمی رفسنجانی داشتند و حاصل این نشست و برخواست‌ها کتاب “بی‌پرده با هاشمی‌رفسنجانی” و چند گفتگوی منتشر نشده دیگر بود.
آیا به صرف برگزرای چند جلسه مصاحبه و تمجید از سوابق هاشمی رفسنجانی که در جای جای این کتاب البته به همراه نقد منصفانه به چشم می خورد، باید انتقادات بعدی روزنامه کیهان به هاشمی رفسنجانی را دروغین و نشانه عدم تعادل و کوته بینی دانست!؟
و یا این که استقبال روح الله حسینیان از تدوین منشور اصولگرایی توسط جامعتین و عدم پذیرش مکانیسم سهمیه بندی 7+8 را نشانه تناقض می‌دانند که این را باید نشانه مرض خطرناک “خود را حق مطلق پنداری” مدعیان دانست ، چرا که جبهه پایداری به خاطر تعهد به منشور اصولگرایی بود که زیر بار منطق جعلی وحدت از ترس لولوی فتنه و انحراف نرفت!و از همه مضحک تر اتهام نفوذی جریان انحرافی و یا سازش انتخاباتی با جریان انحرافی است که مدعیان به حسینیان نسبت می دهند. فارغ از همه بی تقوایی های این اتهام، تنها بازخوانی برخی مواضع حسینیان در جلسه رای اعتماد به علی کردان در تابستان 1378 (اینجا) و یا آنجا که گفت خطی از خون میان ما با فتنه و انحراف است کافی است تا آن که می خواهد ببیند، و حق را بداند؛ بداند.
شاید بازخوانی بولتن های همین جمعیت‌های چندنفره مدعی که در آن از پیشنهاد وزارت اطلاعات به حسینیان و عدم پذیرش او و یا رفتن حسینیان به دفتر احمدی نژاد و سخنان تند ردوبدل شده، خبر داده است نیز  بتواند همین مدعیان دروغگو را بیش از پیش رسوا کند.4- هر شخصیت تازه به دوران رسیده‌ای این روزها برای خود سخنان و نظراتی دارد، از آن کاندیدای جوان و محترم که هرم قدرت را به صورت معکوس طی کرده و این روزها جز سهمیه‌های شهرداری تهران در لیست 6+7 است تا اعضای جناح راست سازمان مجاهدین انقلاب که در بکارگیری شیوه‌های سیاسی چیزی کم از جناح چپ این سازمان ندارند!
در این میان نیز روح الله حسینیان به دو کاندیدای مدعی ریاست مجلس نقدهای جدی دارد، فارغ از صحت یا عدم صحت این نقدها که حاصل شناخت مستقیم حسینیان است و تبعا مخالفان و موافقانی نیز دارد ، آیا روش برخورد مدعیان به خصوص آنان که در نزد زعیم جبهه پایداری مظلوم نمایی می کنند و تقرب می‌جویند ، تابع الگوی ترسیمی رهبر انقلاب اسلامی است؟ آیا آن گاه که رهبری فرمودند مخالفتان را زیر پا له نکنید، به طریق اولی این سخنان به واکنش ها نسبت به بهترین نیروهای انقلاب بر نمی گردد؟5- شاید بتوان برخورد بداخلاقانه مدعیان با روح الله حسینیان را محک خوبی برای مبنای رفتار سیاسی آنها و مقایسه آن با عملکرد جریانات انقلابی و مومنی چون جبهه پایداری دانست. مبنای جبهه پایداری در انتقاد از برخی چهره‌های اصولگرا میزان تطابق عملکرد آنها با خواست “ولیّ” و میزان نزدیکی و یا دوری عملکردشان با منویات رهبر معظم انقلاب است.
اما آیا مبنای انتقاداتی که این روزها در قالب توهین و تخریب در رسانه‌های مدعیان، نسبت به شخصیت‌هایی انقلابی چون روح الله حسینیان مطرح می‌شود، نیز میزان تطابق عملکرد وی با خواست رهبر انقلاب است؟!
یا آنکه حسینیان این روزها تنها به جرم هم قبیله نبودن با مدعیان، مستحق این چنین بی‌انصافی و بداخلاقی‌هایی شده است و چون هم قبیله نیست، دیگر نباید نماینده مجلس اصولگرایی باشد که ساکتین فتنه را در پوشش لیست‌های انتخاباتی این مدعیان در خود جای داده است!؟
شاید همین رفتار نسبت به امثال حسینیان برای اثبات این گزاره کافی باشد که مدعیان امروز حاضرند نسبت به حضور”ساکتینی” که رفتارشان کمترین تطابقی با خواست ولی نداشته در قالب لیست‌های انتخاباتی که آنها ستاد گردانی‌اش را می‌کنند سکوت کنند، اما در مقابل چهره‌هایی انقلابی چون حسینیان را که اتفاقا به دلیل همین سکوت ساکتین نسبت به امر ولی با آنها در افتاده‌اند، به دلیل هم قبیله نبودن، با تمام توان تخریب کنند که مبادا به مجلس راه پیدا کنند. آری منطق عمل مدعیان امروز، قبیله است و هم قبیلگی!5- برخی که فرصت طلبی، خودخواهی و قبیله گرایی، عقل و انصافشان را زایل کرده، به توهم افتاده‌اند که با چند هجوم رسانه‌ای و چند اظهارنظر می توانند امثال روح الله حسینیان را به انزوا بکشاند و کمتر از ده روز مانده به انتخابات مانع از اقبال مردمی به آنها در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی شوند. آنان از حسینیان ها می‌ترسند که دکان تحول فروشی‌شان را تخته کند چرا که می‌دانند سال آینده حسینیان‌ها فرصت خوبی برای تسویه حساب کامل با فتنه ، عاملین ، تکیه گاه و ساکتین آن خواهند داشت.