سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسیجی ارزشی(افسر جنگ نرم)
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 فروردین 17 توسط بسیجی ارزشی

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها :‌  روزنامه آمریکایی “وال استریت ژورنال” گزارشی را درباره فرمانده سپاه قدس ایران و مبارزه وی با اقدامات آمریکا در خاورمیانه منتشر کرد. روزنامه آمریکایی “وال استریت ژورنال” با اشاره به تحولات منطقه در گزارشی به “قاسم سلیمانی”، فرمانده..


ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 فروردین 17 توسط بسیجی ارزشی

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها :‌  یک نماینده مجلس، در واکنش به ایجاد محدودیت برای فعالیت شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی از سوی کشور آلمان گفت:‌ این مسئله به این علت است که این شبکه دست صهیونیست‌ها و استکبار غربی را رو کرده است.

«لاله افتخاری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اقدام دولت آلمان در ایجاد محدودیت برای فعالیت شبکه برون مرزی پرس تی وی با اشاره به اینکه اقدام دولت آلمان مسئله جدیدی نیست، گفت: معمولا شبکه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به خاطر تبیین واقعیت‌ها و خنثی کردن فعالیت خبری و رسانه‌ای استکبار از سوی جریان صهیونیستی مورد غضب واقع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای غربی در حال حاضر در شرایط  خاص و دچار بحران اقتصادی هستند؛ علت این حملات ایذایی علیه جمهوری اسلامی را انحراف افکار عمومی مردم از مسائل داخلی کشورشان دانست و افزود: آنها با این گونه اقدامات کار مهمی نمی‌توانند انجام دهند.

افتخاری در رابطه با احتمال اقدام متقابل مسئولان جمهوری اسلامی در رابطه با این قضیه گفت: مسئولان حتما باید نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند؛ اماچگونگی آن بستگی به ارزش طرف مقابل دارد.

وی در توضیح این مطلب گفت: این حملات ایذایی و تخریبی همواره وجود دارد؛ اما باید دید که آیا حمله‌کننده ارزش پاسخگویی را دارد یا نه.

افتخاری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: در مقابل تهدید، تحریم و حمله دشمن در همان سطح به خود آنها حمله خواهیم کرد، گفت: حمله از سوی دشمن مصادیق مختلفی دارد و چنانچه این مسئله ارزش پاسخگویی داشته باشد پاسخ مانیز محکم خواهد بود.

بر اساس این گزارش، اداره رسانه‌های مونیخ (بی‌ال‌ام) (BLM) تحت فشار دولت آلمان، طی تصمیمی غیرقانونی شبکه انگلیسی زبان پرس تی‌وی را از روز سه‌شنبه 15 فروردین ساعت 7 بعد از ظهر به وقت آلمان از ماهواره سس آسترا قطع کرد.




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91 فروردین 16 توسط بسیجی ارزشی

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها :

همزمان با فرا رسیدن نوروز 91 رسانه‌های غربی طرح دوستی ایران و اسرائیل را استارت زدند تا بتواند با تغییر گفتمان خود در فضای دیپلماتیک روند مناسبات رو به سود خود تغییر دهند.

 

 

یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به ویژه همزمان با عید نوروز از سوی شبکه‌های خبری غرب مورد پیگیری قرار گرفت، بحث دوستی مردم ایران و اسرائیل بود.

نکته‌ای که در تمام خبرها به چشم می‌خورد ایجاد صفحه‌ای در فیس بوک به این نام بود تا ارتباط ایران با اسرائیل را در فضای مجازی استارت بزنند.

این موضوع در حالی همزمان از سوی کانالهای خبری و سایت‌های اینترنتی منتشر شد که رسانه‌هایی مانند بی بی سی، صدای آمریکا و شبکه‌های نیمه سیاسی فارسی زبان مانند من و تو تلاش کردند تا این اتفاق را یک ماجرای کاملا غیر قابل پیش بینی به نمایش بگذارند و به مخاطبان این گونه القا کنند که این حرکت از دست دولتها خارج بوده و در فضای بین مردم به وجود آمده است.

اما در برابر این ادعا که جای تردیدهای فراوان دارد مباحث زیادی مطرح شده که به آسانی نمی‌توان از کنار آنها عبور کرد و جالب آنکه بسیاری از شبکه‌های خبری غرب چه در فضای این شبکه‌ها و چه در فضای سایبر به هیچ کدام از این سوالات و مسائل مبهم پاسخی نداده اند.

در این بین شاید بتوان اولین موضوعی که در این باره به ذهن متبادر می شود، گستردگی و به راه افتادن یک باره این موضوع در عرصه رسانه ها دانست. موجی که تلاش داشت تا رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کشور در کنار مردم ایران قرار دهد.

در واقع آنچه در مرحله اول به نظر می رسد همین مساله است که در پس این حرکت، نوعی مشروعیت بخشی به این رژیم وجود دارد که از قرار معلوم همزمان با بحث حمله اسرائیل به ایران مطرح گردید و این دو موضوع باعث شد که برخی از تحلیل گران خاورمیانه این ماجرا  را در گام اول مشکوک فرض کنند.

چرا که کلیتی که تاکنون  از این ماجرا با عنوان دوستی بین مردم دو کشور در رسانه های غربی منتشر شده به دنبال فضایی است تا به رژیم اشغالگر قدس مشروعیت بخشد.

به تعبیر دیگر می‌توان گفت که سیاسیون رژیم اشغالگر قدس تصمیم دارند تا با قرار دادن خود در کنار ملتی که به صورت بنیادین با آنها مشکل دارد هم در مرحله اول خود را دوباره به عنوان یک کشور مطرح کنند تا باز هم داعیه شناسایی «دوژرو» را داشته باشند و هم از طرف دیگر بحث مظلوم نمایی در برابر ایران را دوباره از سر گیرند.

دراین میان بحث دوم یعنی مظلوم نمایی در برابر ایران هم یکی از مباحث بسیار مهمی است که کارشناسان سیاسی ایران بر آن تاکید خاص دارند؛چرا که از یک سو دولتمردان اسرائیل دائما و بدون هیچ پشتوانه منطقی و عملی ایران را تهدید می‌کنند و از طرف دیگر اینگونه ژست‌های صلح طلبانه را در فضای مجازی و شبکه‌های خبری می‌گیرند. در این میان با توجه به رویکرد متناقض سوالی که مطرح می‌شود این بوده که چه چیزی در پس این تناقض نهفته است؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید توجه داشت که افکار عمومی در چنین موضوعی بسیار مهم محسوب می شوند. چرا که از قرار معلوم سیاسیون اسرائیل تصمیم گرفته‌اند تا با مظلوم نمایی در برابر ایران فضا را به نفع خود تغییر دهند. یعنی به تعبیر دیگر مخاطب را تحت تاثیر خود قرار داده و حتی او را به موضع گیری کاذب علیه ایران وادار کنند.

نباید فراموش کرد که از نظر لابی‌های صهیونیستی مظلوم نمایی با ژست صلح طلبانه می‌تواند مکمل مظلوم نمایی امنیتی باشد که اسرائیل سالها در مورد ایران مطرح می‌کند و این کشور را خطری برای خود معرفی می کند. بر این اساس به نظر می‌رسد که اسرائیل تلاش دارد تا با در کنار هم قرار دادن هر دو این مسائل یعنی از یک طرف تهدید نشان دادن ایران برای موجودیت خود و نمایش این موضوع که خواهان صلح با ایران است افکار عمومی را فریب دهد و از این طریق افکار عمومی را در مقابل ایران بسیج کند.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91 فروردین 16 توسط بسیجی ارزشی

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها : یوزی روبین ضمن اذعان به اینکه اسرائیل نمی‌تواند قدرت موشکی ایران را از بین ببرد، از دقت موشک‌های ایرانی در هدف قرار دادن اهداف خود، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش فارس به نقل از “میدل ایست آنلاین”، “گرت پورتر”، مورخ و محقق آمریکایی در گزارشی به نقل از “یوزی روبین”، فرمانده پدافند موشکی رژیم صهیونیستی بین سال‌های 1991 تا 1999 نوشت: “نتایج حملات موشکی ایران به ساختمان‌های اداری اسرائیل بسیار جدی خواهد بود. اگر دولت مدنی اسرائیل در اثر این حملات از هم فروبپاشد، قوای مسلح آن نیز نمی‌توانند به جنگ ادامه دهند.”

روبین از دقت موشک‌های ایرانی نیز به شدت ابراز نگرانی کرده و بر این باور است که ایران در حال رسیدن به توانی‌ست که می‌تواند اهداف خود را به‌صورت نقطه‌ای هدف قرار دهد. این واقعیت که مراکز حساس اداری اسرائیل در فضاهای محدودی واقع شده‌اند نیز بر نگرانی فرمانده سابق پدافند موشکی رژیم اسرائیل افزوده است.

وی همچنین با اشاره به متحرک بودن سکوهای پرتاب موشک‌های دوربرد ایرانی تصریح کرده است که این امر بدان معناست که قدرت موشکی ایران هرگز با حملات پیش‌دستانه از بین نخواهد رفت. اسرائیل نمی‌تواند تصور کند که پیش از شلیک موشک‌های ایرانی، می‌تواند آنان را از بین ببرد.

روبین خواستار افزایش سرمایه‌گذری بر روی موشک‌های ضدموشک شده تا بلکه بتوانند تعدادی از موشک‌های ایرانی را هدف قرار داده و جلوی اصابت آنها به هدف را بگیرند.

ایران هشدار داده است که هرگونه تجاوز از سوی هر رژیمی از جمله رژیم صهیونیستی را در همان سطح پاسخ خواهد داد.




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91 فروردین 16 توسط بسیجی ارزشی

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها : نشریه فیسکال‌تایمز در گزارشی اذعان کرد که غرب در حالی تن به مذاکره با ایران داد که به‌خاطر بحران اقتصادی در موضع ضعف قرار دارد.

به گزارش فارس، این نشریه در مقاله‌ای به‌قلم “پاتریک اسمیت”، تصریح کرد: واشنگتن و متحدانش زمینه را برای مذاکرات 1+5 با ایران آماده نکرده‌اند. این مذاکرات در حالی آغاز می‌شود که که هرگالون بنزین بیش از 5 دلار قیمت دارد و غرب در بازیابی اقتصاد خود موفق نبوده است.

بنابراین گزارش، پس از اعلام دور جدید تحریم‌های غرب بر ضد ایران، قیمت بنزین در آمریکا در هر گالون به بیش از 4 دلار رسیده و هنوز هم پایین نیامده است. این افزایش قیمت با توجه به گمانه‌زنی در خصوص کاهش عرضه نفت خام به بازار در اثر تحریم‌های مزبور و همچنین احتمال بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران صورت گرفت.

اسمیت در گزارش خود نوشت: اکنون سوالاتی بر دور جدید مذاکرات پرده افکنده است. یکی از آنها این است که آیا در چنین شرایطی ادامه تحریم‌ها به نفع غرب خواهد بود یا خیر؟ من بر این باورم که این تحریم‌ها اثری مثبت نداشته و دست‌یابی به هرگونه نتیجه در این مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

سوال دیگر این است که آیا آمریکا و متحدانش می‌توانند جایگزینی برای نفت ایران در بازار پیدا کنند یا نه؟ واشنگتن به دنبال آن است که فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی را به آزادسازی ذخایرشان قانع کند تا مشکل کاهش عرضه را حل کند. پنج‌شنبه گذشته، “علی النعمیمی”، وزیر نفت عربستان سعودی صراحتا اعلام کرد که کشورش میزان عرضه را با توجه به وضعیت بازار تنظیم خواهد کرد و تاکید کرد که در حال حاضر کمبود عرضه در بازار وجود ندارد.

بر اساس گزارش فوق، تا ماه فوریه ایران روزانه 2?2 میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد و اقداماتی شبیه به تحریم‌های اخیر تنها به‌طور موقت می‌توانند از صادرات نفت ایران بکاهند، نه برای همیشه.

سوال سومی که ذهن اسمیت را به خود مشغول داشته این است که حالا اگر هم تحریم‌ها با شدت تمام پیاده‌سازی شوند، نتیجه چه خواهد بود؟ اگر هم در کوتاه‌مدت ممکن باشد که عرضه نفت ایران در بازارهای جهانی قطع شود، در بلندمدت این کار نمی‌تواند راه حلی در برابر برنامه هسته‌ای ایران تلقی شود.

نویسنده مقاله از دیپلمات‌های آمریکایی خواسته است تا از آنچه تحریم‌ها در خصوص کره شمالی به آن انجامید، درس بگیرند. هرچند اوباما نسبت به راه حل‌های دیپلماتیک تمایل دارد اما به نظر می‌رسد که وی از اعمال تحریم بر ضد دیگر کشورها خوشحال می‌شود و این اشتباه دیپلماسی وی است.




طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز